Fluttershy - Diagonal Select

~Sweet Mem0irs~

~@Princess_Diaries@~

Friday 8 November 2013

~@Aku Pilih Kamu Kerna....."it's_because_0f_a_simple_w0rds (awes0me!!!)"@~

<<Assalamualaikum wahai semua pencinta-pencinta bl0g...bertemu lagi kita dalam epil0g cinta muka bl0g ya...pada hari ini Fiza ingin berk0ngsi sedikit menegenai satu filem tempatan yang bakal ditayangkan di seluruh pawagam di Malaysia...tajuknya mungkin kedengaran agak menarik perhatian kaum belia macam kita semua...almaklumlah sekarang ini cerita cinta k0medi ataupun cinta r0mantik sudah sin0nim dalam kehidupan seharian kita. Pada kali ini filem kateg0ri cerita r0mantik lak0nan yang berkesan daripada gandingan pelak0n p0pular, Intan Ladyana dan Fezrul Khan yang dipercayai bakal ditayangkan pada 14hb November ini. Filem yang bertajuk "Aku Pilih Kamu" ini mampu membuatkan Fiza tertarik untuk membaca sin0psisnya terlebih dahulu di internet. Cerita ini mengisahkan Intan Ladyana yang berada dalam dilema sama ada untuk memilih teman lelakinya yang amat mementingkan kerjayanya berbanding dirinya (lak0nan Zain Hamid dari Kumpulan Ruffedge) serta cal0n menantu pilihan bapanya sendiri (lak0nan Fezrul Khan) untuk dijadikan suami sepanjang hidupnya. J0m kita baca sin0psisnya terlebih dahulu sebelum menilai cerita ini...!


Sinopsis Filem:
Qesya sudah bercinta dengan Iskandar selama 5 tahun. Qesya mahu Iskandar berfikir tentang masa hadapan mereka. Cinta yang ada sudah cukup kuat dan Qesya mahu hubungan mereka menjadi halal.
Namun Iskandar pula bercita-cita tinggi. Dia mahu menyambung pelajaran sehingga ke peringkat tertinggi. Iskandar sayangkan Qesya namun dia juga tidak mahu mengorbankan impiannya. Imran, ayah Qesya tidak lagi sanggup melihat anaknya bersama lelaki yang baginya tidak bertanggungjawab. Membawa anaknya keluar tanpa sebarang hubungan. Qesya pula sememangnya membenci ayahnya marah apabila Imran mengherdik Iskandar. Namun jauh di sudut hati Qesya, dia sedar bahawa ayahnya betul. Kalau betul Iskandar cintakan dia, megapa lelaki itu tidak pernah berfikir tentang perkahwinan?


Hidup Qesya berubah apabila Alif muncul. Imran tekad untuk mengahwinkan Qesya dengan Alif kerana dia yakin lelaki itu boleh membimbing anaknya yang banyak berubah. Qesya memberontak kerana dipaksa.

Bagaimanakah kesudahannya? Qesya tetap akan berkahwin dengan Alif, pilihan ayahnya atau dia mengikut hatinya lalu bersama Iskandar?

~Itulah serba sedikit mengenai jalan cerita filem ini...menarik bukan?? filem arahan pengarah p0pular, Eyra Rahman ini sesuai bagi sesiapa yang berada dalam dilema atau persimpangan sama ada untuk memilih cintanya yang sekian lama ataupun memilih takdir dan j0d0h yang telah diatur Tuhan sebelum kita dilahirkan di dunia lagi.

#Fiza ada mendapat khabar bahawa filem ini banyak membuat penggambaran di kawasan pergunungan Camer0n Highlands...apabila membaca sin0psis filem ini, Fiza mula teringat sebuah lagu yang didendangkan 0leh penyanyi p0pular dari seberang, R0ssa yang bertajuk "Wanita Yang Kau Pilih" kerana lirik lagu ini banyak membawa maksud yang sama dengan mesej yang ingin disampaikan melalui filem ini. 

#Sekarang ini Fiza ingin mengajak kawan-kawan semua untuk turut sama teng0k adegan-adegan yang sempat di'snap' ketika penggambaran filem ini berlaku di CH..j0m!

 #w0w, cantiknya kak Intan ini kan...bila kak Intan Ladyana buat penggambaran tanpa sebarang mekap pun mukanya masih berseri juga.....ser0n0k teng0k bila dia tersenyum manis macam ini...



#nice 'picture' daripada kak Intan dan Fezrul Khan..like d0uble klik...^0^


#Antara Alif dan Iskandar, mana satukah pilihan Qesya (Intan Ladyana)sebagai teman hidupnya?? Semuanya terjawab selepas men0nt0n filem ini...marilah kita sama-sama menyaksikannya...j0m!!

~Ha, itulah serba sedikit adegan yang berlaku sepanjang penggambaran filem ini berlangsung....Fiza harap semua yang amat meminati filem tempatan dapat memahami mesej yang cuba disampaikan melalui filem ini..Inshaallah selepas ini kita mampu berfikir dengan lebih matang lagi sebelum membuat keputusan yang b0leh mengubah masa depan kita serta kehidupan kita secara keseluruhannya. Sekian sahaja dulu dari Fiza pada kali ini...wallahualam~>>


No comments:

 
Sparkly Santa Hat Ice Cream